Zamrznuto vreme i secanje na njega......

Iz kojeg god ugla gledali na fotografiju ili kako god na nju posmatrali, ona se u svim kategorijama izjednacava sa vremenom,istim onim vremenom koje bezuspesno pokusavamo da shvatimo,istrazimo i pokorimo.....
 
Ona belezi jedan tenutak jer tada,kada mi posmatramo fotografiju,sve se pretvara u jedan trenutak bez obzira na to koliko vremena je trebalo da on nastane - odredjeni deo sekunde ili nekoliko dana ....

Prema tome, poziv svakog fotografa jeste da svoje teznje usmeri ka ocuvanju secanja na vreme,koje nemilosrdno odnosi neke daleke i bliske vidike....a samim tim fotografija nam daje priliku da na pravi nacin iskazemo svoja individualna osecanja......
 
Fotograf je u stvari u osnovi neumorni tragac za vizuelnim senzacijama koje se neprekidno desavaju svuda oko nas....



Upoznavanje...

  Pre nego sto vam prikazem neke moje fotografije,zeleo bih da vas upoznam sa nekim mojim omiljenim fotografima,fotoaparatom sa kojim radim ( Canon EOS 300 ) ,sa fotoaparatom sa kojim sam poceo da radim i da upoznajem fotografiju i njen svet ( stari ruski fotoaparat Zenit ET ), i da vam ponudim nekoliko linkova na koima se mozete vise informisati o istom....

   Pocecu po redu kako sam i pisao u pomenutom,znaci o nekim ( izbor je veliki zaista ) mojim omiljenim fotografima:          
  • Istorija fotografije donela je mnoge slavne fotografe i jos slavnija imena,ali samo nekoliko ostalo je urezano neizbrisivim debelim slovima, na prvom mestu (za mene) mozda bih mogao da izdvoim Jozefa Kudelku (Josef Koudelka) - rodjenog 10.januara.1938 u Ceskoj republici,njega je ipak interesovala srz zivota i vec na samom pocetku bavljnja fotografijom zapoceo je svoj, skoro 10 god dug fotografski esej o Ciganima.Njihov zivot prikazao je sa takvom suptilnoscu,preciznoscu i lepotom da je tesko odupreti se utisku da je to mogao da snima samo jedan od njih.Skitar ,sanjallicai izraziti individualista Kudelka bi se mogao nazvati "belim Ciganinom".Ipak,jedna teska i bolna prica proslavila ga je u svetu, takoreci bila je otskocna daska za njegovu medjunarodnu karijeruBila je t reportaza o Pragu koji je okupirala vojska tadasnjeg SSSR-a u prolece 1968. godine.zgranuta lica Prazana koji u ocaju pokusavaju da golim rukama sprece nadiranje tenkova u jednakoj meri poseduju neposrednost i zivotnost koju je tako maestralno pokazao fotografisuci Cigane,ali sama bizarnost situacije, izrazen svetlosni kontrast i dominantni crni tonovi,a ovog puta svetlost se ugasilaPored izrazene dramaticnosti,posebno je upecatljiva sveprisutnost fotografa.stice se utisak da se centar desavanja nalazi upravo tu gde je fotograf,kao da se sve desava zbog njega samog,a ne obruto.To je rezultat maestralnog prilagodjavanja situaciji.
Josef Koudelka


Link na kome mozete vise saznati o Kudelki I drugim poznatim fotogtafima,clanovima magnum agencije.
-----------------------------------------------------------------------------------
http://www.magnumphotos.com/Archive/C.aspx?VP=XSpecific_MAG.StaticPage_VPage&SP=photographers_list&l1=0&XXAPXX=SubPanel10
-----------------------------------------------------------------------------------




 Sada bih vam prestavio i neke osnovne karakteristike fotoaparata sa kojim radim:
To je Canonov fotoaparat SLR (single-lens reflex) EOS 300.
 
 
 CANON EOS 300  
 
 Osnovne karakteristike:
  • Prvu stvar koju cete primetiti cim uzmete fotoaparat je njegova tezina tj.  njegova lakoca (335 g),sto ga cini jednostavnim za nosenje.
  • Veci deo fotoaparata napravljen je od plastike,za razliku od metala koji je manje prisutan.
  • Njegove dimenzije su 140 x 90 x 58.5mm.
  • Koristi 35-o milimetarski film,ja licno koristim Ilfordov crno beli film HP5 PLUS od 400 ASA ili ti ISO. ASA ili ISO je oznaka za osetljivost filma.
  • Ima ugradjen Flash ili ti tzv. blic.On se na ovoj fotografiji ne vidi jer je poklopljen.
  • Objektiv 28-90/f4-5.6.
  • Focus TTL Phase Detection Autofocus AF (7 zona).
  • Displej na kojem mozemo vrsiti izbor funkcija fotoaparata i podesavati otvor blende,ekspoziciju....
 
Sledece sto cu vam pokazati kao sto sam vam i obecao jese moj prvi fotoaparat sa kojim sam se 
susreo, a to je stari ruski fotoaparat ZENIT ET iz 1981 god,na kome se necu previse zadrzavati, vezano za njegove karakteristike.
 
 
 
 ZENIT ET
 
 Vise o ovom fotoaparatu  mozete saznati na sledecem linku:
 
 -----------------------------------------------------------------------------------------
http://www.rus-camera.com/camera/zenit-et_vileisk_front.jpg 
 -----------------------------------------------------------------------------------------
 

1. Filteri Za Fotoaparat ( za snimanje trikova )

 Difuzor - to je filtar koji ublazava ostrinu slike snimka i cini ga meksim.Odlican je za zenske i decije portrete, kao i za pejzaze.

Prizma - daje zanimljive, iskrivljene likove koji se prelivaju u duginim bojama.Efekat prizme je veoma snazan i zato treba biti obazriv pri izboru motiva.

Poluobojeni filtri - vrlo cesto se primenjuje kada jedan deo snimka treba obogatiti bojom.Izradjuje se u 10tak boja i nijansi.

Zrakasti filtri - Ne zamenljivi su kada snimak treba oziveti jarkim bojama.Njihovom upotrebom ispred objektiva fotoaparata stvaraju se  zraci u duginim bojama oko svakog jaceg svetlosnog izvora na snimku. Ima ih nekoliko vrsta, vec prema tome koliko obojenih zrakova proizvode ( 2,4,8 )

Zvezdasti filtri - Daju efekat slican zrakastom filtru, samo im zraci nisu obojeni .

Filtar faktori - fotoaparat

UV Ultraljubičasti

-Bezbojan,zadržava UV zrake na visinama 2000 metara i na površinama mora,stalno ga držite na objektivu,štiti ga od prašina i ogrebotina.

Žuti

Žute boje,zadržava plave i ljubičaste a propušta žute,crvene i zelene zrake,odličan za snimanje pejzaža i portetreta

Narandzsti

Narandzaste boje,zatamljuje nebo i ističe belinu oblaka,dobar za snimanje po snegu.

Crveni

Crvena boja,daje slične eli jače efekte od narandzastog filtra.jako zatamljuje nebo i dramatizuje oblake.Tonove kože jako zatamljuje

Zeleni

Zelena boja, koristan za snimanje portreta,zatamljuje boju kože i usana.Dobar za snimanje po veštačkom svetlu.

 

Umetnost......

 

 

 

 

Umetnik ne stvara samo iz licnog zadovoljstva, vec zeli priznanje za svoj rad i od drugih.

 

U stvarinada da ce dobiti priznanje i nagoni ga na prvom mestu da stvara, a stvaralacki proces i nije zavrsen dok delo nije naslo publiku.Umetnicko delo postoji zato da nam se svidja, a ne da raspravljamo o njemu.

 

Ako umetnik publiku moze da osvoji svojim delom on je ohrabren i on ide dalje, 

bez njih on pocinje da ocajava zbog svog poziva.

 

Bilo je nekoliko velikih umetnika koji su imali minimalnu publiku.

Oni tako reci nisu prodali ni jedno svoje delo niti su imali priliku da ga prikazu pred javnoscu, ali

su i dalje stvarali zahvaljujuci moralnoj podrsci nekolicine odanih prijatelja.

Umetnik mora da oseti da je njegovo delo u stanju da savlada orpor publike,inace niuje siguran

da li je ono sto je doneo na svet pravo stvaranje,pravo umetnicko delo, ono sto mu je bilo cilj.

 

Sto je njegovo elo ambicioznije i orginalnije,to je napetost veca i pobedonosnije osecanje

olaksanje kada mu reagovanje publike pokaze da je skok njegove maste bio uspesan.

 

H.V.DZENSON 

 

 

 

 

 

Sebastião Salgado

Sebastião Salgado - Dokumentarna Fotografija

Sebastiao Salgado je jedan od najboljih dokumentarnih fotografa na svetu koji trenutno zive i rade. 
Rodjen je u Brazilu,a fotografijom se bavi od 1973 god.

Radio je za najpoznatiju fotografsku agenciju Magnum photos, koju je napustio, i osnovao svoju kompaniju koja ze zove Amazones images,koju vodi njegova zena.Takodje radi i za Unicef , a trenutno zivi i radi sa porodicom u PARIZU , Francuskoj.